Als de Burggraaf Spreekt … Piloten staken – déjà vu?
Wednesday, May 16, 2018

Iedereen die van nabij Brussels Airlines volgt, die weet: als Burggraaf Etiennne Davignon spreekt, dan is het crisis. De bestuursvoorzitter heeft in realiteit geen enkele beslissingsmacht meer binnen het Lufthansa bedrijf, maar als de publieke opinie moet overtuigd worden, dan geven ze maar wat graag het woord aan de 85 jarige Oude Belg.

 Wellicht was het ook dit keer op influisteren van PR adviseurs, dat CEO Foerster ervoor koos om Davignon “de kant van het bedrijf” te laten verwoorden, in de aanloop naar en tijdens de eerste stakingsdag van de piloten van Brussels Airlines

Weinig zekerheden, behalve drie.

 Er zijn weinig zekerheden binnen de luchtvaart. Vandaag zijn er maar enkele te noemen: de prijs van de fuel zal blijven stijgen, de intra-Europese concurrentie tegenover de low cost airlines is niet te winnen, en elke “legacy” airline moet naar een veel lager kostenmodel dan ze zelfs vandaag voor mogelijk houden.

 Brussels Airlines is na de eerste participatie van Lufthansa in 2008 al door een stevige “operatie kostenreductie” gegaan – vandaag blijkt dat Lufthansa moet constateren dat het te weinig was, niet structureel genoeg en met teveel ontzag voor gevestigde waarden en dure gewoontes. Voor Eurowings en Brussels Airlines geldt hetzelfde devies: breng de kosten verder omlaag, en doe het snel. Heel snel. 

 Vliegen? No magic, no privileges

read on

https://travel360benelux.com/nl/jan-peeters/staking-brussels-airlines-piloten-status-maandag/

      
No comments yet

Add/Edit Comment 
Name *
eMail  Will not be published!
Homepage  Will not be published!
Security Code Security Code
Enter Security Code  Case INSENSITIVE
Comment *
 Notify on follow-up  (E-mail address required)
Note that your comment after submission has to be approved.
Thanks for your understanding.
Note: If you are a registered user, on login these form fields
will be pre-filled with your information.