5 Tips voor het “Stille Seizoen” Vijgen na Pasen?
Monday, April 16, 2018

Het boekingsseizoen 2017/2018 volgde de logica van de afgelopen jaren: een start in november, met stevige vroegboek aanbiedingen die voor de consument zekerheid & een concurrentiële prijs, en voor de reisindustrie zekerheid & cash opleveren. Die periode van vroege boekingen komt traditioneel tot stilstand half maart, en wordt dan gevolgd door een “stillere” periode tot wanneer het last minute werk begint. Echter: die “stille” periode is zo stil als je ze zelf maakt. Vijf tips, uit de praktijk en voor de praktijk.

 De Belgische Paasvakantie is zo goed als voorbij, de Nederlandse Meivakantieweek is in zicht – de traditionele rustigere boekingsperiode is volop bezig. “So far so good” is de algemene teneur: dit is één van de betere jaren in wording voor de toerisme industrie, daar is zowat iedereen het over eens.

 Links en rechts hoor je de opmerking dat het vanaf nu “uitkijken is naar de last minute periode”. Wellicht heerst dat gevoel nog in reissector kringen, maar de consument van vandaag redeneert al lang niet meer in dergelijke ouderwetse termen. Wie nu nog niet geboekt heeft, wacht niet op het “laatste moment” maar op een prikkel, op een aanbod, op een actie – en dat hoeft zeker geen prijsgebonden initiatief te zijn. De consument beslist immers steeds meer instant, vaak gebaseerd op een boodschap, een prikkel die –al dan niet toevallig- de juiste snaar raakt.

 In de komende weken is het dan ook belangrijk, dat je als reisadviseur zoveel mogelijk “prikkels” uitstuurt – zodat je een pro-actieve relatie met de klant behoudt. Now is the moment, want vanaf begin juni worden de klanten overspoeld door de prijsgedreven last minute voorstellen.

 

  1. Cold Calling
  2. read on
  3. https://travel360benelux.com/nl/travel360/vijf-tips-voor-reisadviseurs/
      
No comments yet

Add/Edit Comment 
Name *
eMail  Will not be published!
Homepage  Will not be published!
Security Code Security Code
Enter Security Code  Case INSENSITIVE
Comment *
 Notify on follow-up  (E-mail address required)
Note: If you are a registered user, on login these form fields
will be pre-filled with your information.