Booking portals gain power
Wednesday, August 3, 2016
A recent study by Hotrec, the European association of hotels, restaurants and cafes, revealed the increasing dependence of the European hotel industry on the online travel agents (OTAs). Almost every fourth night in a hotel was booked via these sites in 2015. Three booking portals dominate the market and the strongest one is Booking.com with a share of 60 per cent of all OTA bookings. Read: Tourism Review 25/07/2016 [1]

Links:
------
[1] ... Read more
Poll Results: How is social media most valuable to the travel industry?
Thursday, March 20, 2014
Social media is already having a big impact on the travel industry - from customer service via twitter to social check-in for airlines - it's clear that social media will continue to shape the future of travel.

So, we asked and you answered - just how is social media most valuable to the travel industry?
14.62% thought it's most valuable as a way to deliver customer service.
17.45% said social media is most valuable as a channel to promote products and services.
25% responded that it's ... Read more
Fresh frontiers: three essential lessons for driving new revenues from mobile
Wednesday, November 27, 2013
If you were wondering what mobile has to do with revenue management, then EyeforTravel guest columnist Tom Bacon may just have some answers.

First question: everybody knows that mobile is the future but what exactly does mobile have to do with revenue management? After all, RM doesn't typically focus so much on distribution channels. Everyone who books early will tend to get lower prices; everyone who books closer in will tend to pay higher prices. And mobile is 'just' another ... Read more
Belg shopt amper online
Thursday, December 27, 2012
Amper 18% van de Belgen met een internetverbinding - en dat zijn er intussen toch al 8 op de 10 - kocht het voorbije jaar iets online. Daarmee zit ons land in de staart van een groep van 39 landen, zo blijkt uit een nieuw rapport.
Slechter dan de buurlanden
Met een aandeel van amper 18% internetshoppers doen we beduidend slechter dan onze buurlanden. In Nederland kocht liefst 37% van de mensen met een internetverbinding het voorbije jaar al via internet. In Duitsland is dat 32% en in ... Read more
Voorkom omzetverlies: 10 teksten die je nooit in je webwinkel moet gebruiken!
Thursday, December 27, 2012
Als webwinkelier ben je voortdurend bezig met het optimaliseren van je online shop. Je werkt hard aan het verbeteren van de fotografie en functionaliteit. Maar heb je wel eens aan het tekstgebruik in je webshop gedacht? Het plaatsen van de verkeerde teksten of woorden kunnen echte conversiekillers zijn. In dit artikel 10 teksten en woorden die je echt nooit in je webwinkel moet gebruiken.

1. 'Uitchecken als gast'
Veel webshops bieden in het bestelproces de mogelijkheid om op drie ... Read more
Non, les médias sociaux ne font pas vendre en tourisme!
Thursday, December 27, 2012
Par contre, les médias sociaux jouent un rle primordial aux stades de l'inspiration et de l'expérience à destination. C'est le constat d'une étude récente effectuée par TEXT100, jetant un regard intéressant sur les facteurs qui entrent en ligne de compte dans le processus décisionnel d'un voyage. Durant le mois d'octobre 2012, un sondage a été effectué auprès de 4,600 voyageurs provenant de 13 pays: Afrique du Sud, Australie, Chine, Danemark, Espagne, états-Unis, France, Hong Kong, Inde, ... Read more
Hoe het internet de aankopen van de Belgen beïnvloedt
Thursday, December 27, 2012
Het IAB en Google onthullen het online en offline gedrag van de Belgische gebruikers. De analyse brengt met name aan het licht dat de mobiele aankopen pijlsnel stijgen in ons kleine land...

Waar en hoe kopen de Belgen vandaag? En wat is de rol van het internet bij hun aankopen? De gegevens die verkregen werden via de "Consumer Barometer" van IAB Europe (in samenwerking met Google en TNS Infratest) bieden een gedetailleerde analyse van het online en offline gedrag van de Belgische ... Read more
Beware of Hidden Fees, Fine Print, and Blackout Dates when Shopping for Flights
Wednesday, January 4, 2012
Travelers are bombarded with offers, deals and price fluctuations on a day-to-day basis, so to help them navigate the maze and save money, Consumer Reports' experts came up with some helpful tips to cut costs and lock in the best rates
A Consumer Reports reporter found a roundtrip ticket from Philadelphia to Venice on Alitalia for $247 which seemed like a steal until discovering, just before booking, that taxes ballooned the price to $767. Hidden fees, fine print, and blackout dates can ... Read more
Dagvullend congres online travel in belgië
Thursday, September 23, 2010
Wij nodigen u graag uit op Travel 2010 [1], het allereerste dagvullend congres over 'online travel' in Belgi. Met uiteenlopende thema's zoals gebruiksvriendelijkheid, online marketing, social media, online hotelbeoordelingen, enz. wordt geen enkel onderwerp uit de weg gegaan. Een bonte club van 10 sprekers uit binnen- en buitenland zorgen gegarandeerd voor een inspirerende dag. Dit congres is gericht op touroperators, reisagenten, hoteliers, toeristische diensten, enz. kortom iedereen die ... Read more